Varemærke- og designforundersøgelser
Inden du lancerer og bestemmer dig for et nyt brand eller produkt, skal der udføres en forundersøgelse. På baggrund af undersøgelsen kan en varemærke- og designkonsulent vurdere, hvorvidt mærket eller designet allerede findes, eller om det er tilgængeligt til brug både online og offline, og om det er sandsynligt, at du kan registrere det.
Ved at foretage en grundig undersøgelse af de eksisterende rettigheder minimerer du risikoen for senere – og efter indgivelsen af din varemærke- eller designansøgning – at møde forhindringer, hvilket sparer dig både tid og penge. En forundersøgelse begrænser risikoen for at blive tvunget til at fjerne produkterne fra markedet igen, at skulle finde på et nyt brand og at skulle udbetale erstatning til indehaveren af det eksisterende mærke eller design.
Forundersøgelserne går hånd i hånd med søgninger på domænenavne og sociale medier, så det kan sikres, at det nye varemærke kan indgå i den almene kommunikation. Derudover benytter vi os af søgemaskiner for at finde ud af, om andre bruger mærket/designet, selvom de ikke har registreret det, og for at undgå overraskelser på et senere tidspunkt.
Har du brug for hjælp til en forundersøgelse?
Hos Zacco har vi erfaring med at hjælpe vores kunder med at afdække den aktuelle situation med hensyn til potentielle sager om uforenelige mærker og designs og bistå dem med at træffe velbegrundede beslutninger, inden der investeres tid og penge i et nyt varemærke eller design. Vi udarbejder en detaljeret rapport, som indeholder anbefalinger vedrørende den bedste strategi for de videre skridt. Kontakt os allerede i dag!
Tilbage til alle tjenester